Thursday, May 13, 2010

بسوی دیار جدید تهیه بلیط هواپیما



از آنجائیکه من بلیط هواپیما برای تورونتو گرفتم دوست دارم که تجربه خود را در این مورد با شما سهیم شوم:
1 -شرکتهای هواپیمائی محدودی از تهران پرواز دارند که اصلی ترین آنها از لحاظ نرخ عبارتند از:

  کلاس با قیمت مناسبBOM ,Turkish, Iran Air-
  کلاس با قیمت متوسطAlitalia,AirCanada,Lufthansa-
  کلاس با قیمت بالاEmirates,Ettihad,British,KLM,……

البته مبنای من بلیط  Economy است که برای همه یک شرایط را دارد  

2  - برای بررسی ابتدا میتوانید با داشتن زمان تقریبی سفر در سایت شرکتها چرخی بزنید و از بودن جا اطلاع خواهید یافت به قیمتها توجه نکنید زیرا نمیدانم به چه دلیل قیمتهای مندرج در وبسایت شرکتها عجیب و غریب است و بسیار بالاست.همینجا میتوانید برای خودتان رزرو کنید که با دریافت برخی اطلاعات از شما صورت میپذیرد معمولا اغلب شرکتها امکان بیش از یک رزرو را نمیدهند و رزرواسیون مدت دار است و پس از آن باطل میشود.تجربه جالب دیگر من آن بود که من با فرستادن ایمیل و اطلاعات کامل از چند شرکت  رزرو رسمی کردم.

3- در سایتهائی مانند  kayak یا vayama  چرخ بزنید هم قیمتهای مقایسه ای شرکتها را دارید هم گاها بلیطهای استثنائی را مطلع میشوید ولی مشکل اصلی آن است که چون ما اغلب کارت اعتباری نداریم از این حالات استثنا نمیتوانیم استفاده کنیم .ضمنا در این سایت هم قیمتها عموما از بازار بیشتر است.(مثل اینکه شرکتها جلو رقبا نمیخواهند کم بیاورند)

4- مرحله تصمیم گیری فرا رسیده است دو راه دارید:
- اقدام از طریق دفاتر خود شرکتهای هواپیمائی ها که مستلزم تماس تلفنی و مراجعه است من برای ساکنین تهران این مورد را توصیه میکنم.نقطه قوت آن است که تمام حالات را بررسی میکنند تا پرواز مناسبی بیابند و واقعیت را به شما میگویند.نقطه ضعف آن این است که از چانه زنی خبری نیست.
-از طریق آژانسها :برای افرادی که حوصله بررسی ندارند یا وضع مالی خوبی دارند یا در شهرهای کوچک هستند معمولا یک تلفن کافی است جستجو میکنند اولین مورد که با خواسته شما تطبیق داشت را برایتان میخرند بدون توجه به قیمت .
حالت دوم آن است که با آگاهی که از بررسی های بالا به دست آورده اید انواع بلیطهاو مسیرهاو توقف و شرایط و حتی نوع هواپیما و..... را میدانید لذا وقتی به آژانس مراجعه میکنید متوجه میشوند که در داخل باغ تشریف دارید و نه تنها وقت کافی میگذارند بلکه شروع به مذاکره برای تخفیف میشود و نهایتا مانند من شاید دستاورد مناسبی داشته باشید.

تجربه من:
در مراجعه و تماس با چند آژانس قیمتهای زیر را برای بلیط رفت و برگشت تورونتو با اعتبار 6 ماهه به دست آوردم:
Iran Air & Lufthansa 1050000 لیست انتظارو OK نشد
Alitalia 1280000(قیمت 1390000 بود که با چانه زنی آژانس کاهش یافت)
Turkish 1540000
Lufthansa 1750000
Klm 1800000
Emirates 2100000
این نرخها مدام در تغییر است ولی حدود آنها را نشان میدهد.
نکاتی که به توجه به آنها مفید است:

1-به جای بلیط یکطرفه میتوانید بلیط دوطرفه با اعتبار یکسال بگیرید که تنها 25% به مبلغ یکطرفه اضافه میشود
2-خوشبختانه ویزای ترانزیت برای دارندگان ویزای آمریکا و کانادا در کشورهای اروپائی واسط حذف شده است
3-به شرایط همراه بلیطتان قبل از نهائی کردن دقت کنید در غیر این صورت گول ارزانی را میخورید و ممکن است ضرر سنگین بکنید زیرا برخی بلیطهای خاص مثلا برای تغییر باید پول بدهید یا امکان ابطال ندارد.
4-به فواصل بین پروازها دقت کنید حضور بیش از 8 ساعت در فرودگاه ترانزیت(گاها تا 36 ساعت هم دارد) کشنده است.

12 comments:

Anonymous said...

دوست عزیز خیلی ممنون که اطلاعات خوبت رو در اختیارمون گذاشتی. من هنوز تصمیم دقیقی برای زمان سفرم به تورنتو نگرفتم. ولی احتمال زیاد اواسط دی ماه به تورنتو بروم. چند ماه قبل باید بلیط رزرو کنم؟ چه مدت بعد از رزرو کردن بایست پول بلیط را پرداخت کرد؟ شما خودتان کدام پرواز را انتخاب کردید؟

salah said...

با سپاس از علاقه شما به اطلاع تو میرسانم که چون نرخها بسیار متغیر است به نظر من از هم اکنون دو یا سه جا رزرو کن و با تاریخ تقریبی بلیط یکساله بگیر ممکن است قیمتهای خیلی خوبی از همه شرکتها بخری نگران وقت آنهم نباش همه شرکتها جز ایران ایر به سهولت تا 3 روز قبل از پرواز بدون هزینه آنرا برایت جابجا یا ابطال میکنند من آلیتالیا را چون کمترین قیمت را در این روز داشت انتخاب کردم

گانگ said...

من خودم سایت ها رو که چک می کنم آلیتالیا پایین ترین قیمت رو داره. ولی با توجه به اینکه من اولین سفرم به تورنتو است در نتیجه میزان باری که می خواهم با خودم ببرم زیاد است و ایران ایر دو تا سی و دو کیلو اجازه می دهد و بقیه ایرلاین ها دوتا بیست سه کیلو اجازه می دهند بهتر نیست که بخاطر این هجده کیلو اختلاف بار خودم رو در پرواز اول به ایران ایر محدود کنم؟ نظر شما چیست؟

salah said...

با سلام محمد جان چون حدودا هر چمدان اضافی 23 کیلویی
حدود 100تا 150 دلار محاسبه میگردد به آسانی میتوانی با اضافه کردن این مبلغ به ایرلاینها در مقابل ایران ایر آنها را مقایسه کنی اما به نظر من اگر ایرلاین خوب و ساعت مناسب پیدا کردی به این 100 دلار توجه نکن و اصلا ملاک قرار نده

گانگ said...

سلام دوست عزیز. بابت راهنمایی خیلی ممنون. فقط بلیط را با چه فاصله زمانی ای رزرو کنم؟ شما فرمودید که دو یا سه جا رزرو کنم.

salah said...

دوست عزیز محمد جان شما حداکثر بین دو تا سه هفته میتوانی رزرو کنی سپس ابطال میشود شما اگر موارد مناسب گیر آوردی آنرا رزرو کن سپس بهترین را خرید کن پیشنهاد من خرید بلیط با اعتبار یکساله است که در این مدت هم میتوانی به صورت شناور از آن استفاده کنی و حتی آنرا اگر نخواستی پس بدهی

ميترا said...

سلام دوست عزيز
بالاخره يك نفر پيدا شد كه يك سايت واقعي مهاجرت راه انداخت ... آفرين حرفه اي و با ارزيابي علمي... نه اينكه هر كس از روي شرايط روحي اون روزش نظر بده و يا اطلاعات مفيد هم با بقيه خاطرات روزانه در هم آميخته باشه ... خلاصه در همبن مدت محدود كلي استفاده برديم.
دوست عزيز يه سوال اين پرواز ايراناير كه با اين قيمت فوق العاده رزرو فرموديد چطور امكان پذير شده؟
ممنون ميترا

salah said...

دوست عزيز بسيار سپاسگزارم. من با كسب اطلاعات كافي و با اندكي شانس اين بليط را گرفتم كه آليتاليا دو سره 6 ماهه است اگر با آگاهي لازم به آژانسها بروي مسلما بسيار روي حرفهايت حساب خواهندكرد مانند هر خريد ديگر

ميترا said...

سلام دوست عزيز
يه سوال دارم همراه فرمهاي مديكال يه اطلاعاتي در مورد كلاس اي-ا-ام داده بودن كه شماره تلفنش غلط هست شما اطلاعاتي داريد؟ ظاهرا قبلا يه تخفيف 30% براي بليط ميدادن آخه من هنوز دنبال حل مسئله بليطم هستم
ممنون ميترا

salah said...

با سلام كلاسها برقرار است من از آن استفاده نكردم ولي موضوع تخفيف منتفي است موفق باشيد

فريد said...

با سلام
دست شما درد نكنه بالاخره يكي هم درباره بليط بررسي كرد .
در باره كلاسهاي آي او ام ديگر برقرار نيست و بليط هم بالطبع از آن طريق تهيه نمي شود .
من طي بررسي كه داشتم پائين ترين قيمت براي اير كانادا بود ولي خوب تحقيقات شما كامل تر است.
ممنون مي شوم سايتهائي را كه جهت بررسي قيمت بليطها و همچنين رزرواسيون استفاده نموده اي در اختيار ما هم قرار بدهي .
حالا با توجه به سرماي تورنتو و شرايط مهاجر تازه وارد چرا دي ماه رو براي ورود انتخاب كرده ايد؟
بنظر شما بهترين زمان براي مسافرت به كانادا و شروع مهاجرت چه زماني است؟
ممنون از وقتي كه مي گذاري
موفق باشي

salah said...

فريد جان جستجوي ايرلاينها تنها براي كسب اطلاعات بيشتر مفيد است و با اين آگاهيها سراغ آژانسها برو آنها قدرت و اجازه چانه زني و تخفيف دارند همه ايرلاينها با نام خودشان قابل جستجو هستند
فكر كنم سو تفاهم شده چون من در جون لندينگ كردم كه دو ماه اسست ادامه دارد سعي كن حداكثر تا پايان آگوست تشريف بياوري لندينگ در زمستان معمولا منجر به بازگشت ميشود البته اين مورد شوخي بود

Post a Comment