Monday, May 17, 2010

بازکردن حساب در کانادا قبل از لندینگ




اگر میخواهید خیال خود را از انتقال پول راحت کنید و یا به اقوام و دوستان زحمت ندهید یا ریسک اقدام از طریق برخی مشاورین را نکشید این مطلب را بخوانید:
با توجه به آنکه کانادا کشور مهاجران است و معمولا آنها با خود احجام مناسبی پول می آورند بانکها در کانا دا معمولا برای تسهیل کار آنها فرش قرمز پهن میکنند و امکان آنرا فراهم می آورند که حسابی تحت عنوان NON RESIDENT ACCOUNT ایجاد گردد که بانکهائی که من مناسب دیدم موارد ذیل است:
Royal Bank of Canada
Scotia Bank
HSBC Bank
این افتتاح حساب به تنهائی صورت نمی پذیرد بلکه در قالب یک پکیج است که یک سری امتیازات مانند کارت اعتباری و تخفیف هزینه و حتی امکان خرید مسکن را شامل میشود  که به میل خود یکی از آنها را انتخاب میکنید قبل از هر اقدامی اطلاعات ذیل را در مورد هر پکیج به دقت مطالعه و مقایسه کنید:
پس از انتخاب بانک مربوطه از طریق وبسایت ایمیل تماس را برداشت نموده و با یک درخواست ساده بلافاصله مزه مسئولیت و خدمت به مشتری را در نظام بانکی خواهید چشید که با تمام وجود مسئولین مربوطه تلاش خواهند کرد تا شما را کمک و جذب کنند سپس از طریق ایمیل برایتان چند فرم میفرستند که عموما شامل موارد ذیل است :
·         فرم اطلاعات عمومی فردی
·         فرم نمونه امضا
·         فرم تائید هویت

فرمهای 2 و 3 باید به تائید سفارت کانادا برسد که برای آن به شیوه زیر عمل کنید:
1-از وبسایت سفارت درخواست وقت ملاقات کنید که آنها مدارک لازم را برای تائید هویت به شما اعلام میکنند
2-اصل پاسپورت و کپی آن و اصل شناسنامه و ترجمه آن که به تائید وزارت خارجه رسیده باشد
3-فرمهای تکمیل شده فقط فرم نمونه امضا را خالی بگذارید
در روز موعود موارد را ببرید خانم خوش برخورد که بسیار جدی است در پذیرش کار شما را با اخذ 70000 تومان (اسکناس داشته باشید چک پول نمیپذیرند) بررسی و در صورت عدم اشکال روز بعد موارد را مهر میزند و روز بعد تحویل میگیرید
کل موارد را به همراه یک نامه درخواست افتتاح حساب به بانک مورد نظر ارسال میکنید و ظرف مدت 4 روز حساب شما آماده است مبارک باشد.این حساب تا لندینگ شما صرفا قابل واریز است و با موجودی صفر ایجاد میشود به نظر من پس از مدیکالها حساب را باز کنید و پس از صدور ویزا به خاطر داشتن رکورد بانکی در آن پول بریزید در مدت معلق به آن سود تعلق میگیرید.
من کل این پروسه را با آنکه شهرستان بودم  در یک هفته انجام دادم.دوستان تهرانی در 3 روز میتوانند انجام دهند.هر سوالی داشتید اعلام نمائید



15 comments:

Anonymous said...

سلام دوست عزيز
از مطالب مفيدتون سپاسگزارم.مطالب وبلاگ شما منحصر به فرد است. من در مورد پست اخيرتون يك سوال داشتم و اينكه واريز پول به حسابي كه ما قبل از رفتن در كانادا باز ميكنيم از چه طريق صورت ميگيرد. از طريق حواله؟ اگه در اين خصوص توضيح بدين ممنون ميشم.
ستايش

salah said...

با سلام و سپاس از لطف شما اين حساب تمامي مشخصات حساب بين المللي را دارا خواهد بود و به صورت حواله يا سويفت ميتواني به آن پول بريزي و حتي گزارش بگيري فقط برداشت پس از حضور ذر خاك كانادا خواهد بود

گانگ said...

سلام رامان جان. مطالبی که بهشون می پردازی تاحالا کسی در موردش مطلب ننوشته. سوالی که داشتم اینه که هزینه حواله پول به حساب بانکی در کانادا چقدر می باشد؟ آیا خبر داری که برای پولی که به حسابمان در کانادا حواله می شود در کانادا به آن مالیات تعلق می گیرد یا نه؟

salah said...

با سلام دوست عزيز
هزينه حواله هر مبلغي باشد از طريق صرافيها 20 دلار است و به مبالغ و اموال مهاجران ماليات تغلق نميگيرد

نرگس said...

سلام دوست عزیز این وبلاگ مهاجرتی ماست خوشحال می شم در گروه دوستانتون قرار بگیریم . با اجازه شما رو به جمع دوستانم دعوت کردم . nsdarya.blogspot.com

salah said...

با سپاس دوست عزیز با افتخار بلاگ شما را اضافه کردم من را از دوستان خود بدانید

کانادا، رویا تا واقعیت - وحید ص said...

سلام دوست عزیز
اطلاعات مفیدی رو به اشتراک گذاشتین من تقریبا همه وبلاگتونو خوندم و شما رو لینک کردم. امیدوارم دوستای خوبی بشیم

salah said...

به دوستی شما افتخار خواهم کرد لینک متقابل را به زودی انجام خواهم داد

ali mehmandari said...

سلام
ممنون از راهنمائي بسيار بسيار خوبتون
فقط يك سوال داشتم اونم اينكه اچ اس بي سي مي گه بايد در پائين ترين كلاسش 25000 دلار رو به مدت يك سال نگهداريد
جسارتا شما كدوم بانك رو انتخاب كرديد

salah said...

دوست عزیز من رویال بانک را انتخاب کردم که هیچ شرطی نداشت احتمالااچ اس بي سي موضوع را نگرفته شما اعلام کنید حساب مهاجران تازه وارد را میخواهید در لینک فوق چنین شرایطی مندرج نیست موفق باشید

Anonymous said...

سلام و با تشكر از اطلاعات بسيار مفيدتون. ببخشيد ميخواستم بدونم امكانش هست تا آدرس ايميلي را كه براي ارسال فرمها جهت باز كردن حساب بانكي به انها ايميل زديد را در اينجا بگذاريد تا ما هم بتوانيم در صورت امكان مكاتباتي داشته باشيم.

salah said...

دوست عزيز من لينك مربوطه را گذاشته ام در مورد ايمييل من همين امروز با ايشان تماس ميگيرم اگر قبول كرد آنرا برايت ميفرستم لطف كن ايميل خوذ را برايم بگذار تا برايت بفرستم

Anonymous said...

سلام و باز هم ممنون بابت اينكه اينقدر به سرعت جواب ميدهيد. من ديروز بعد از اينكه براي شما نوشتم كه ايميل را براي باز كردن حساب بانكي ميخواهم به رويال بانك ايميل زدم و انها بهم جواب دادند. يك خانم به نام آان با سمت نماينده سرويس مشتريان. آدرس ايميلم را هم براتون ميفرستم فقط لينك مستقيمي نيست كه خودتون ببينيد. چون دوست ندارم آدرس ايميلم در معرض ديد همه باشه.باز هم ممنون

حسین said...

سلام از راهنمائی ارزنده و بسیار مفید شما سپاسگزارم سوالی که من از شما داشتم اینه که با توجه به اینکه شما در رویال بانک حساب باز کردید چه نوع حسابی را پیشنهاد می کنید چون تنوع حساب زیاد است و برای ما که به سیستم بانکی کانادا اشراف نداریم کمی مشکل است ممنون میشم راهنمائی بفرمائید

Anonymous said...

سلام گانگ عزیز مدارکتان را با چه پستی فرستادید؟

Post a Comment