Monday, June 14, 2010

سفر نامه تورونتو- بخش سوم فرودگاه پيرسون

دوستان بالاخره بعد از آن همه انتظار و خيال و هزينه و سفر طولاني با هواپيما به آرزوي خود رسيديد و پا برخاك كانادا ميگذاريد فرمي كه در هواپيما به شما داده اند تكميل كنيد اين فرم شامل برخي اطلاعات شما ميزان ارز اقرار به عدم اخراج قبلي از كانادا و همراه نداشتن  گياهان و.... ميباشد در قسمتي از اين فرم اشاره شده است كه آيا ليست لوازم همراه مهاجر را داريد كه اگر جواب بله بدهيد به قسمت مربوطه هدايت ميشويد

 پس از پياده شدن تابلو ها را دنبال كنيد تا به بخش كنترل پاسپورت برسيد اگر چند پرواز با هم برسد شلوغ است شما در مسيري مارپيچي صف مي ايستيد ولي چون باجه ها زياد است زياد طول نمي كشد توجه كنيد كه از خط زرد روي زمين جلوتر نرويد تا   مسئول باجه شما را صدا كند وقتي جلو رفتيد پاسپورت و فرم تكميل شده را ميخواهد از شما در مورد فرم مثلا ميزان ارز همراه بيش از 10000 دلار سوال ميكند و آنرا مهر ميزند و ويزا باطل ميشود
سپس در سمت راست پشت باجه تابلو بخش مهاجرت هست به آنجا برويد برگه هاي لندينگ را آماده كنيد و به نوبت پشت خط زرد به يك باجه ميرود فرمها با قيافه ظاهري كنترل ميشود و از شما آدرس پستي ميخواهند اگر نداريد مهم نيست ميتوانيد در سايت وارد كنيد اكنون ديگر كارتهاي پي آر نياز به تقاضا ندارد با لندينگ لتوماتيك صادر ميگردد.فقط نميدانم كدام عكس را به آن ميزنند چون از من عكس نگرفتند.هيچ كس به شما خوش آمد نميگويد.مواظب باشيد حتما كپي برگه لندينگ به پاسپورتتان الصاق شود بسيار با آن كار داريد سپس هنگام خروج از اين بخش با پاسپورتان يك ساك و يك عالمه كاتالوگ مفيد و غير مفيد به شما ميدهند كه حتما بعدا به آن نگاهي بياندازد بعد دوباره جلوتر يك خانم ديگر كلي بروشور به شما ميدهد.
  
اكنون وارد راهرو اصلي ميشود قسمت چمدانها را دنبال كنيد چون تعداد ريلها زياد است روي ديوار از ال سي دي بزرگ پرواز خود و ريل آنرا بيابيد چمدانهاي شما كه از تهران فرستاده ايد يا روي زمين است يا در حال چرخش اگر به چرخ دستي نياز داريد 1 دلاري فلزي همراه داشته باشيد تا يكي را آزاد اگر نه گير باربران مي افتيد كه بايد 20 ذلار بدهيد




   اگر اشتباه نكنم درب خروج مقابل همين ريل 9 است كه در عكس ميبينيد هنگاميكه  به پليس خروجي ميرسيد برگه پركرده را ميخواهد كه شما را به سمت قسمت گمرك هدايت ميكند كه فرمهاي جنس همراه را اگر پر نكرده ايد به شما ميدهد كه تا 6 ماه فرصت داريد بعدا پس از گرفتن اطلاعات كامل آنرا پر كنيد و به سمت چپ بپيچيد و خارج شويد

اگر كسي دنبال شما آمده است كه هيچ ولي اگر نيامده است در صورت نياز به تلفن با كوارتر كار ميكند كه همانجا از باجه تبديل ميتوانيد بگيريد. براي خروج و رسيدن به مقصد اتوبوس و تاكسي هست اگر چمدان كم داريد و اگر زياد داريد يك ون كرايه كنيد حدود 40 دلار ميگيرد تا شما را برساند
دوستان اگر كسي را در تورونتو نداريد مثل من قوي باشيد استقلال را از همين اول شروع كنيد غصه نخوريد خدا بزگ است و تكنو لوژي اطلاعاتي در دسترس شماست چند روز قبل از سفر ميتوانيدمحل خود را رزرو كنيد مهمانسراهاي ايراني حداقل 2 تا 3 برابر محلهاي مشابه است از آنها پرهيز كنيد اگر هم در دام افتاديد بيشتر از 3 روز نباشد
موردي را كه من پيدا كردم و اطمينان دارم كه هيچ كدام از دوستان به آن اشاره اي نكرده اند اقامتگاهها يا همان كالجهاو دانشگاهها ست كه من از آن استفاده كردم . يك وقتي ياد خوابگاه ايران نيفتيد اين مكانها يك ساختمان بسيار مدرن 10 تا 15 طبقه است كه معمو لا چند طبقه از آن به ساير مردم اجاره داده ميشود كه بسيار از هتل و مهمانسراها بهتر است يك سويت دو اتاق خوابه با سرويس و آشپزخانه كوچك با تمام وسايل و صبحانه تلويزيون كابلي اينترنت تلفن با دربهاي الكترونيكي و تمام مسائل امنيتي و رستوران و... حراج شبي 40 دلار كه هيچگاه به شما كمتر از 100 دلار نخواهند داد.اگر خواستيد كالجها را جستجو كنيد همه دارند

 search (college name) resident center


اينهم هديه من به همه شما حداقل در يك ماه 1800 دلار سود برديد

من چون نمي خواهم تبليخ كنم نام نمي برم شايد به مسير شما نخورد ولي آماده راهنمائي هستم

16 comments:

نرگس said...

سلام دوست عزیز
ممنون از ان همه اطلاعات خوب
همیشه بهتون سر می زنیم و بازم منتظر نوشته هاتون هستیم

گانگ said...

سلام رامان. خیلی خوشحالم که با تو آشنا شده ام. چون شرایطم با تو خیلی مشابه است. من هم مثل تو بصورت مجرد به تورنتو می روم و کسی را هم در تورنتو ندارم. ویزایم را دریافت کرده ام ولی به احتمال زیاد برای اواخر سال میلادی لندینگ می کنم.
چند سوال; منظورت از ليست لوازم همراه مهاجر که موقع لندینگ تحویل می گیرند چیه؟ من فقط یک سری لوازم شخصی مثل لباس و کفش و کتاب .... همراه خودم می آورم آیا باید بصورت ریز همه را لیست کنم؟
لطف کردی و در مورد رزرو جا مطلب نوشتی. همانطور که می دونی برای ما که کسی رو تورنتو نداریم در بدو ورود خیلی سخته. اگر اشکالی ندارد از محل اقامتی که خودت استفاده کردی اسم و آدرسش را بگو تا من هم استفاده کنم. هرچی باشد تو ازش استفاده کرده ای و ازش راضی بوده ای و طریقه رزرو کردنش را بلد هستی. این قیمتی که شما می گویی 40 دلار با این امکانات خیلی خوب است. چون من هاستل ها رو که چک کردم این امکانات رو نداشت و قیمتش حداقل 70 دلار بود.
سپاسگزارم.

ما و کانادا said...

سلام رامان عزیز...خیلی ممنون از این اطلاعات عالی
اگر ممکنه آدرس این جایی را که گفتی به ما هم بگو
ممنون

salah said...

محمد جان شما ميتوانيد ليستي از وسايل و لوازم شخصي و خانگي با ارزش را به دولت كانادا ارائه دهيد كه براي مهاجر مشمول عوارض وماليات نيست منظور موارد ذكر شده شما نيست
دوستاني كه آدرس ميخواهند ايميل بگذارند

آلتو said...

سلام
میشه لطفا آدرس جایی راکه رفتی به من هم بدی. منهم می خوام برم تورنتو
ایمیل من
pcross426@yahoo.com
از راهنمایی اتان متشکرم

Anonymous said...

سلام رامان
از اطلاعات مفيدت خيلي متشكرم ميشه لطفا آدرس
محلي كه رفتي را برام ايميل كني و كلا محلهاي مشابهي كه با قيمت مناسب هستند و براي يك خانواده دونفره مناسبند را بفرماييددر ضمن خواهش مي كنم نحوه رزرو آنها از ايران را هم بفرماييد بينهايت ممنونم-سعيد

peyman said...

سلام
بدون تعرف بايد بگم كه اطلاعاتي كه منتشر مي كني عاليه.

salah said...

دوست عزيز پيمان جان ممنون از لطف تو
دوستان عزيزي كه ايميل گذاشته اند به من بايد چند روز فرصت دهند چون من بي نهايت گرفتار هستم براي همه خواهم فرستاد و راهنمائي در ايميل خواهم كرذ

salah said...

دوست عزيز هستي جان ممنون از پيام تو به زودي اطلاعات را براي دوستان مي فرستم ضمنا نام وبلاگت را ندانستم

Anonymous said...

دوست عزيز صميمانه براتون موفقيت آرزو ميكنم و ممنون بابت تمام اطلاعات مفيدتون.
پيروز باشيد
ستايش

Anonymous said...

با سلام
لطفا آدرس مكانهايي كه قابل سكونت مي باشند را براي بنده ايميل كنيد -متشكرم سعيد
saeid.jafari107@gmail.com

Anonymous said...

روز به خیر
من آخر سپتامبر می رسم که فکر کنم نمی توانم از آن امکاناتی که گفتید استفاده کنم
اگر امکان دارد من را راهنمایی کنید
paarsin@yahoo.com

Unknown said...

بازم سلام
راما جان سخن از دل ما مي گوئي، باور كن يكي از معضلاتي كه فكر من را بسيار مشغول كرده بود همين روزهاي اول بود البته يكي از دوستان گفت كه ميره خوابگاه دانشگاه ولي من فكر نمي كردم بشود از اينجا هم آن را رزرو كرد.
ميخواستم بدونم آيا كرايه اش روز بروز است يا هفته اي و يا چي؟
بعد هم نياز به پول پيش داره يا قبول مي كنند وقتي رسيدي بدي يا چي؟
برايت ون مي فرستند يا بايد خودت بگيري ؟
ما يك خانواده 4 نفره هستيم مشكلي نيست؟
حالا ممنون
موفق باشي

salah said...

فريد جان سلام كرايه را اگر ماهيانه بگيري بسيار ارزانتر است ولي روزانه هم هست همه مبالغ در بدو ورود بايد پرداخت شود ولي اگر زودتر تخليه كني مابه التفاوت را پرداخت ميكنند خودت به راحتي در فرودگاه ون ميگيري به اميد ديذار

Anonymous said...

سلام ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون.میشه لطفا آدرس جایی که اسکان داشتید رو بدید.ممنون میشم.راشینarazzagh@yahoo.com

maryam said...

سلام ممنون از راهنماییهای بسیار خوبتان خواهش میکنم آدرس محل اسکان موقتتان را برام ایمیل کنید
maryam_hoseini@yahoo.com

Post a Comment