Thursday, June 10, 2010

سفرنامه تورونتو بخش دوم فرودگاه ترانزيت

سلام با عرض پوزش از تاخير در ارسال پستها واقعا بايد به شما بگويم كه تجربه مهاجرت جدا جديد و دشوار است تا هر كسي در اين شرايط نباشد درك نخواهد من با وجود آنكه در بساري نقاط جهان بوده ام و بنا به گفته اشخاص كانا دائي كه در ادارات بانك يا اتفاقي با آنها روبرو شده ام سطح زبانم خوب است اما به راستي مانند من همه در آغاز خصوصا در هفته هاي اول بسيار گرفتار هستيد  زيرا بايد هر كار را چند بار كنترل كني تا درست در بيايد و اين وقت بر است كه آنرا مفصل در بخشهاي
بعدي شرح خواهم داد
در فرودگاهي كه پرواز بعدي را سوار خواهيد شد و عمدتا در اروپاست (كه مال من رم بود) موارد زير را پيشنهاد ميكنم


 بسيار مناسب است كه از طريق اينترنت فرودگاه مربوطه را قبل از سفر بررسي كنيد . شك نكنيد هيچ ضرري ندارد بلكه گاها مفيد است

اميدوارم طبق توصيه قبل كارت پرواز خود را از تهران گرفته باشيد

 اگر فاصله پرواز شما كمتر از دو ساعت است ابتدا قبل از هر كاري گيت خود را پيدا كنيد

 اگر فاصله پرواز شما زياد است زياد عجله نكنيد ميتوانيد گردش كنيد سپس يكي ذو ساعت قبل از پرواز سراغ گيت خوذ برويد

 به هيچ عنوان سعي نكنيد تبديل پول  انجام دهيد كلاه گشادي مانند من سرتان ميرود. من مقداري يورو و دلار در حدود 120 دلار داشتم خواستم آنرا به پول ريزتر كانادا تبديل كنم مسئول باجه با زرنگي و تبديل دلار به يورو و يورو به دلار كانادا به جاي حدود 130 دلار كانادا به من 80 دلار داد كه بحث من با او هيچ فايده اي نداشت و 50 دلار سرم كلاه رفت

 پس اگر ميخواهيد در فرودگاه ترانزيت هزينه اي داشته باشد مقداري يورو با خود ببريد

 چون در بسياري موارد ماموري مدارك خصوصا مال ايرانيان را بررسي ميكند به جز پاسپورت برگه هاي لندينگ عكسدار را دم دست داشته باشيد

 براي پرواز طولاني 8 تا 10 ساعته آماده باشيد و لباس و كفش راحت بپوشيد


9 comments:

گانگ said...

رامان از اینکه می نویسی خیلی ممنون. چقدر پول شما با خودت به صورت نقد بردی؟ چون که دوستان می گویند بالای 10000$ نمی شود برد.

salah said...

محمد جان من زير 10000 دلار با خودم بردم بقيه را به حسابم ريخته بودم مواظب باشيد از شما در مورد ميزان پولتان ميپرسند اگر به هر دليل بيش از 10000 دلار داشته باشيد و اظهار نكرده باشيد ممكن است به زندان برويد ضمنا گواهي بانكي انگليسي ايران را براي بقيه پولتان ميپذيرند

ما و کانادا said...

سلام من اولین بار هست که وبلاگتون را میخونم و از آشنایی با شما خوشحالم
میشه توضیح بدید چطور میشه از ایران حساب بانکی در کانادا باز کرد؟
در ضمن من لینکتون کردم اگه دوست دارید شما هم ما را لینک کنید

ما و کانادا said...

خوشبختانه پست مربوط به باز کردن حساب را دیدم که با جزییات نوشته بودید. ممنون از پاسخهای مناسب و راهنمایی هایتان

گانگ said...

این گواهی بانکی انگلیسی ایران به چه دردی می خورد؟ مگر باید چیزی نشانشان بدهم موقع ورود؟ من الان 10000 دلار خریده ام و بقیه پول هایم را هم به حساب خواهرم منتق کرده ام که هروقت احتیاج پیدا کردم برایم از طریق صرافی حواله کند.

salah said...

دوست عزيز در وبلاگ ما وكانادا من هم از آشنائي شما خوشحالم در اولين فرصت لينك را ايجاد ميكنم

دوست عزيز محمد جان براي
proof of fund
شما مشكلي نداري فقط بايد اگر پرسيدند به جز پول همراه مابقي پول را نشان دهي كه در حساب است اما اگر كسي حساب نداشت كپي آن نامه را كه به سوريه بابت موجودي حساب بانكي فرستاده با خود بياورد كه اعلام كن بعدا آنرا منتقل ميكند

گانگ said...

خیلی خوب شد که به این موضوع اشاره کردی. من نمی دونستم که موقع ورود پروف آو فاند می خواهند.من گواهی مالی که برا سوریه فرستاده ام برای آگست 2009 است. کپی این نامه به درد می خورد یا اینکه پول را به حساب خودم منتقل کنم و بروک گواهی حساب بگیرم و بدهم ترجمه کنند؟ با توجه به اینکه برای یک نفر پروف آو فاند $11,086 است و من $10,000 با خودم می برم مشکل خاصی از این نظر به وجود خواهد آمد؟

گانگ said...

البته اگر به این لینک توجه کنید:
http://www.cbsa-asfc.gc.ca/publications/pub/bsf5052-eng.html
می گوید که شما هر میزان پول که بخواهید می توانید با خودتان وارد کانادا کنید فقط اگر بالای 10000$ باشد بایست گزارش بدهید و فرم پر بکنید.

salah said...

محمد جان اولا به نظر من با كپي آن نامه و مبلغ همراه تو اصلا مشكلي نداري ثانيا هميشه در مورد ميزان ارز همراه سوال ميكنند ولي در مورد اثبات موجودي در برخي موارد است وحتمي نيست مثلا از من فقط موجودي همراه را پرسيدندو هيچ موردديگري نبود

Post a Comment