Sunday, January 2, 2011

ارزش دلارهای خود را بدانید-توصیه های مهم2

در ادامه بحث قبلی سعی میکنم در هر کدام از موارد مطرح شده توصیه های خود را مطرح کنم

اجاره خانه

قبل از اجاره خانه یا حتی به نظر من قبل از آمدن به کانادا تمام موقعیت شهر مورد نظر مثلا تورونتو را بررسی واینترنت این امکان را به شما میدهد که با دهها محل مکاتبه و کسب اطلاع کنید و حتی توافق اولیه را بکنید

به هیچ عنوان مقصد خود را به نواحی ایرانی نشین محدود نکنید زیرا معمولا بسیار گران هستند

صرفا به دلیل اینکه فلان آشنا یا دوست شما در فلان محل است سایر مناطق را حذف نکنید مگر آنکه واقعا ساپورتر شما باشد

به نظر من ابتدا شهرکهای اطراف مانند
,oshwa,scharborough, Mississauga
را جستجو کنید در مورد میسی ساگا شاید بهترین محل برای مهاجرین باشد شما 20% از هزینه میکاهید و بهترین سیستم حمل و   نقل را دارد و ظرف 45 دقیقه در داون تاون خواهید بود

اگر یک نفر هستید به سهولت و ارزان اتاق اجاره کنید اگر خوشتان نیامد سریع میتوانید آنرا عوض کنید 
اگر دو نفریا دو نفر با یک بچه هستید زیر زمین (سابلت) اجاره کنید که بسیار جای چانه زدن دارد
اگر بیش از 4 نفر هستید آپارتمان 1 یا 2 خوابه مناسب است
سعی کنید کوتاه مدت ترین قرارداد را امضا حتی اگر قسمت عمده اجاره را از پیش داده اید چون پول شما در بانک هیچ بهره ای مناسب ندارد من میدانم که در مورد آپارتمانهای شرکتی این امر دشوارتر است اما میتوان در همین حالت هم قرارداد 6 ماهه بست

 در صورتیکه باز هم دوست داشتید که در تورنتو ساکن شوید یک اینتر سکشن از مترو فاصله بگیرید زیرا گرانی غیر معقول اجاره بیشتر از صرفه جویی حمل و نقل است و اصولا اطراف مترو شلوغ و گران است

اگر اتاق تا 500 و سابلت تا 700 و یک خوابه تا 850 و دو خوابه تا 1000 پیدا کردید مازاد بر آن را خود را برای برخی امکانات یا محل یا ندانسته دارید اضافه میدهد که ممکن است در سال چند هزار دلار شود

اگر منزل شما پارکینگ دارد یا آنرا اجاره دهید یا حذف کنید باید 100 $ نصیب شما کند

بحث در این مورد بسیار مفصل است سعی میکنم قبل از شروع کالج یک پست دیگر در مورد سایر آیتمها ارسال کنم

ناتمام   

2 comments:

سعيده said...

سلام دوست عزيز من سعيده هستم از وبلاك بسوي شمال
http://saeideh7.blogfa.com/
يكي از بزرگترين دغدغه هاي من روزهايا ماه هاي اول اقامت در يه كشور غريبه. وقتي شما خسته از يك پرواز خدا ميدونه چند ساعته از فرودگاه مياي بيرون و بايد دنبال يه جاي مناسب با شرايطت و جيبت بگردي . در حال حاضر منتظر مديكال هستم و فرصتي هست در مورد اين موضوع جستجويي كنم . ممكنه راهنمايي كني هم براي يافتن جايي و هم براي بستن قرارداد اجاره بايد چه كنم .

salah said...

سعیده جان سلام نگران نباش چند ماه فرصت داری دراینترنت جستجو کن من که سر خطها ی بسیار خوب و ارزان را برای اقامت موقت ارائه داده ام اگر بازهم مشکل داشتی ایمیل بگذار تا برایت بفرستم در مدت اقامت موقت هم با توجه به مواردی که در پست اخیر نوشتم و جستجو جای مناسب پیدا میکنی کمی روی جستجو وقت بگذار و ایمیل متعدد بفرست تا از چند جا جواب میگیری

Post a Comment