Tuesday, November 30, 2010

هر سوالی در مورد زندگی در کانادا دارید بپرسید

دوستان سلام بسیاری مطالب ناب و مفید دارم که علاقمندم با شما در میان بگذارم تجارب بسیار خوبی دراین شش ماه کسب کردم که شاید برای شما مفید باشد اما به دلیل ثبت نام در کالج بسیار وقت کم دارم امیدوارم به زودی یک سری پستهای خوب بفرستم اما نکته ای که به ذهنم رسید که شاید بتوانم ادای وظیفه نمایم و کمکی بکنم پاسخ سوالات شماست هر سوالی در مورد اینجا دارید از خرید و اجاره خانه تلفن و حساب بانکی کردیت کارد تا وام خرید و وام دانشجویی و ....................... بپرسید من با کمال میل حسب تجارب خودم راهنمائی میکنم

شاد و پیروزباشید رامان


30 comments:

جلیله said...

خوشحالم تو این مدت اینقدر تجارب خوب کسب کردین و طبق برنامه پیش میرین و مطمئنم جزو مهاجرین موفق خواهید بود.

مشتاق خوندن سوال و جواب های وبلاگتون هستم.

موفق باشید

مریم said...

سلام و ممنون به خاطر وبلاگ خوبت
و با آرزوی موفقیت های بیشتر
شما تو پست های قبلی لطف کرده بودی در مورد افتتاح حساب نوشتی می خواستم بدونم این طریقه باز کردن حساب مطمئن و ما میتونیم همه پولو اینجوری واریز کنیم ؟مرسی

salah said...

جلیله عزیز ممنون از لطف همیشگی تو

salah said...

مریم عزیز اگر به طریقی که گفته ام افدام کنی مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه به موجودی و پول همراه مهاجرین مالیات تعلق نمیگیرد اگر هم نخواستی آن مراحل را طی کنی به ازا هر نفر 10000 دلار با خود بیاورید و اینجا که حساب باز کردی باقیمانده را برایتان حواله میکنند هر سوالی داشتی درخدمت هستم

نرگس said...

سلام خوشحالم که همه چی خوبه و روبراهه . براتون آرزوی موفقیت دارم . اما در مورد سئوال فعلا که فقط باید انتظار کشید ولی وقتی اومدنی شدیم حتما حسابی مزاحمتون میشیم

مریم said...

سلام مرسی که جوابمو دادین
من دیروز به بانک ایمیل زدم گفتن می تونین آنلاین حساب باز کنین منم سعی کردم اما نشد!!!
تو صفحه دوم که شماره تلفن آدرس خواسته بود که من نمی دونستم باید آدرس ایران رو بنویسم؟و دیگه اینکه شغل رو پرسیده بود که نمی دونم بیکارو بزنم یا یه گزینم داشت student/child؟
من خیلی ناراحتم که نتونستم اصلا دارم درست انجام می دم؟می شه اگه وقت کردین راهنماییم کنید؟در مورد رفتن به سفارتم بیشتر بهم میگین هر موقع که وقت داشتین.مرسیییییییی

salah said...

نرگس جان ممنون امیدوارم همه شما را اینجا ببینم اما بایستی بدانی که من هم مشکلات متعدد ی داشته ام فقط میخواهم تجارب خود را به اشتراک بگذارم موفق باشی

Anonymous said...

رامان عزيز ممنون.من معمولا وبلاگت رو دنبال ميكنم ولي چيزي نمينويسم.
آقا من ميخوام در مورد حداقل هاي زبان - نمره تافل و...- براي مهاجرها بدونم. منظورم موارد تجربه شده هست چون سايتهاشونو خوندم. شنيدم كه شرايط ساده تر هست از آنچه در سايت آمده است.

salah said...

دوست عزیز اگر منظور شما در مهاجرت است که بستگی به سایر امتیازهای شما دارد اگر آنها بالا باشد حتی با نمره 5 میتوانید قبول شوید اما به نظر من برای کار و زندگی و تحصیل موفق در کانادا حداقل شش ونیم الزامی است هر چند مهارت فراتر لازم است. ضمنا کسی به فکر این نباشد که اینجا مهاجرت کند خود به خود زبان یاد میگیرد اینجا کسی به شما یاد نمیدهند دوستان و فامیل که به زبان خودت حرف میزنند با دیگران هم که اصلا به دلیل ضعف زبان نمیتوانی ارتباط برقرار کنی که صحبتی داشته باشی که یاد بگیری فقط شما میمانید و تنها کلمه جادویی برخی ایرانیان
ok

ما و کانادا said...

سلام رامان عزیز
توی پست قبل سراغتان را گرفته بودم!!! میدونم حسابی سرتون شلوغه
ما الان دو و نیم ماهه مونتریالیم و به لطف کمک وبلاگ دوستان ندیده، بسیاری از کارهایمان به خوبی انجام شد. برای من قطعا" هر مطلبی در مورد گرفتن وام های گوناگون از دولت در هر مورد و ادامه تحصیل در دانشگاه و اینکه الان بازار کار در چه رشته ای خوب است که طبق آن، رشته مرتبط را انتخاب کنیم خیلی مفید خواهد بود. اگر اطلاعاتی دارید و بگویید ممنون میشوم
با احترام

ساحل كانادا said...

سلام رامان جان. من از اطلاعاتي كه در مورد هتل برام فرستاده بودي خيلي استفاده كردم. لطف كردي. مي خواستم ازت بپرسم كه آيا نرخ اجاره خانه در ماه هاي بهاري بيشتر ميشه يا نه؟ آيا شما از همان هتلي كه نزديك مترو buyview بود راضي بودي؟ از چقدر قبل بايد براي رزرو اقدام كنيم؟

salah said...

سلام دوست عزیز امیدوارم در مونترال به شما خوش بگذرد در مورد وام تحصیلی تا جائیکه من میدانم هم دولت فدرال هم استانها به سهولت این وام را در اختیار میگذارند که میزان آن بستگی به رشته و مدت تحصیلی دارد این وام به موسسه آموزشی و بخشی از آن به داوطلب جهت هزینه زندگی پرداخت میشود درابتدا یک ارزیابی از در آمد سال گشته شما صورت میگیرد (تاکید میکنم درآمد نه موجودی پول نقد و بانکی شما ) وچنانچه در آمد بالایی نداشتید موافقت میگردد که معمولا برای تازه واردان مورد حل است آن چه که جالب است اگر شما عملکرد و کارنامه خوبی داشته باشید بخشی از آن بخشیده میشود اما باید مواظب باشید به هر حال این وام است و هر چند بهره آن کم است 6 ماه پس از پایان تحصیل پرداخت آن شروع میشود به نظر من تنها برای دوره های کالج که منجر به گواهینامه میشود یا مقطع دکترا بهتر است استفاده شود.در مورد بازار کار در استانها بسیار متفاوت است و بستگی به سابفه و علا قه فردنیز دارد
موفق باشید

تارا said...

سلام آقای رامان عزیز
من می خوام قبل از آمدن حساب بانکی باز کنم به بانک ایمیل زدم گفتن آنلاین می شود اما نشد من چیکار کنم؟تو فرم آدرس و شماره تلفن می خواد که من مال تهرانو نوشتم قبول نکرد!!!شغلم دانشجو/بچه رو انتخاب کردم نمی دونم این خوبه یا نه باید بدون شغل رو انتخاب کنم؟البته می گم انتخاب کردم که اصلا نشد به خاطر آدرسو شماره.
می شه خواهش کنم اگه می تونین منو کمک کنیدوراهنمایی کنید خواهش می کنم.
مرسی

salah said...

تارای عزیز این باز کردن حساب مخصوص ساکنان کانادا است که بسیار آسان میتوانی اقدام کنی برای باز کردن حساب توضیحات مبسوط مرا بخوان فقط از طریق بانک آر بی سی (رویال بانک و سفارت ) میتوانی اقدام کنی که من خودم همین کار را کردم یا اگر کسی را اینجا مورد اعتماد داری میتواند اقدام کند موفق باشی

تارا said...

مرسی رامان جان
امروز یه ایمیل اومد از بانک هنوز کامل نخوندم اما گفته بود سفارتم باید برم حالا بیشتر سعی و پیگیری می کنم تا بتونم مرسی از شمام که جوابمو دادین

تارا said...

سلام رامان عزیز
می تونی لطفا منو راهنمایی کنی چجوری از سفارت کانادا برای تایید مدارک و هویت وقت بگیرم من تو سایتشون که به انگلیسیه رفتم اما نفهمیدم چجوری وقت بگیرم اگر وقت کردی ممنون می شم راهنماییم کنی.
مرسییییی

ساحل كانادا said...

سلام آقا رامان. سوال قبلي من را جواب نداديد. من هم شرايطم مثل خانم تارا است و قصد دارم قبل از آمدن حساب باز كنم. از صحبتهاي شما اينطوري فهميدم كه ما مهاجرهايي كه هنوز به كانادا نيامده ايم فقط مي توانيم در بانك رويال بانك كانادا حساب باز كنيم آيا درست متوجه شدم؟ با توجه به اينكه من و تاراي عزيز مشكل مشتركي داريم خوشحال ميشم كه به وبلاگ من سري بزنند تا بيشتر آشنا بشويمبا تشكر از شما.

salah said...

دوستان عزیز تارا و ساحل کانادا در مورد حساب تا جائیکه من اطلاع دارم فقط رویال بانک از خارج اقدام میکند شما پس از تکمیل فرمهای مربوطه با ایمیل از سفارت تهران وقت میگیرید( به وبسایت سفارت کانادا در تهران مراجعه کنید کامل توضیح داده شده است) وپس از تائید آنرا چند روز بعد به شما میدهند

تارا said...

سلام رامان عزیز
می دونم خیلی سوال می پرسم ببخشید اما واقعا من برای گرفتن وقت سفارت برای تایید مدارک بانکم مشکل دارم نمی تونم خواهشا اگه می تونی بیشتر راهنماییم کن که کجای سایت وقت بگیرم!؟

salah said...

تارای عزیز آدرس وبسایت سفارت و ایمیل بخش کنسولی جهت ملاقات در زیر درج شده است
mailto:tehran-im-appointment@international.gc.ca

http://www.canadainternational.gc.ca/iran/index.aspx?lang=eng

تارا said...

مرسیییییی رامان عزیز

تارا said...

سلام
من به کمک راهنمایی شما تونستم از سفارت وقت بگیرم با ایمیل گفتن بین 3 تا 4 هفته زمان می بره که وقت بدن
حالا آقای رامان عزیز بعد از این کارا من مدارکو به آدرسی که خود بانک در آخر ایمیلش بود پست می کنم و حساب من در آن شعبه که نی دونم مرکزیه یا سشعبست باز می شه و وقتی اومدم به همونجا مراجعه کنم؟و بعدش امکان تغییر شعبه هست؟
مرسیییییی و ببخشید از این همه سوالات من

Anonymous said...

سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتان
یک سوال دارم :
مهاجرین فدرال که در کبک لند می کنند چه موقع سی اس کیو می گیرند
با تشگر از پاسخ شما

salah said...

سلام دوست عزیز من با کبک زیاد آشنائی ندارم اما تمام مهاجرین فدرال تا 8 هفته کارت خود را هر جای کانادا باشند دریافت میکنند موفق باشی

Anonymous said...

سلام
واقعا واسه کسایی که مثل من استرس اومدن رو دارن اطلاعاتتون عالیه
فقط یه سوال
من دارم میام مونترال
حداکثر پولی که می تونم با خودم بیارم چقدره؟(شامل پول نقد و چک)
یا اینکه اگه از ایران به روشی که گفتید حساب باز کنم و یه مبلغ زیاد واریز کنم هیچ گیری بهم نمیدن؟ با توجه به اینکه بار اول ورودم به کاناداست و مالیات هم تعلق نمیگیره؟
راستش هیچکس از سقف پولی که یه اسکیل ورکر میتونه نداره اطلاع نداره!

salah said...

دوست عزیز سلام عذرخواهی به خاطر تاخیر در مورد پول مهاجران خصوصا در حساب بانکی نه تنها مانعی مانند مالیات وجود ندارد بلکه دولت آنرا به عنوان سرمایه گذاری میداند و از آن استقبال میکند اما در مورد پول نقد هر نفر 10000دلار میتواند همراه بیاورد
فقط من دو نکته را باید اضافه کنم اولا اینجا بر خلاف ایران داشتن پول نشانه ثروت نیست تا سراغتان بیایند اگر پول شما منجر به در آمد بالایی شد مالیات در آمد را باید بدهید و گرنه حتی با مبالغ کلا ن در بانک حتی دولت به شما کمک میکند ثانیا شما مثل هر کانادایی دیگر در مورد منبع پولتان ممکن است مورد سوال قرار گیرید که برای مهاجرین اسکیل ورکر بسیار نادر است

Anonymous said...

یه دنیا ممنون از جوابتون
به نظر شما اگه مثلا 50 هزار دلار بیاریم و تو فرودکاه اعلام کنیم 10 تا
بعدا که 50 تارو ریختیم توو حساب بهمون گیر نمی دن که 40 تای بقیه شو از کجا آوردید؟

salah said...

دوست عزیز در این مورد به عنوان یک دوست چند نکته را عرض میکنم اولا شما زندگی جدیدی را شروع میکنی سعی کن ازابتدا با خودت وسیستم قانونی رفتار کن و از برخی نکات که در ایران یاد گرفته ایم کلا دوری کن اینجا قانون از تو حمایت میکند اما اگر یک در هزار مورد کشف شود کلا پرونده مهاجرت شما بسته میشود
ثانیا لازم نیست در فرودگاه آنرا بگیرند وقتی آنرا در حساب گذاشتی چون منشا خارجی ندارد یا آنرا منشا پول شوئئ میدانند یا قاچاق لذا 6 ماه بعد به دردسر میافتی
پس یا حساب باز کن یا پول را به بستگان بده حواله کنند یا راحت ترین راه آن است که چند روز قبل از حرکت برای شهر مورد نظرت حواله کن این برادران صراف وطنی عموما همان کلکهای ایران را دارند و هیچگاه به دلایل تراشیده شده کمتر از 2 هفته پول را دست شما نمیدهند تا آن موقع شما حساب باز کرده ای به آنها اعلام کن موفق باشی

ما و کانادا said...

مرسی رامان جان از جوابت امیدوارم روز به روز بیشتر موفق باشی

Anonymous said...

سلام خدمت رامان عزیز:
من سال گذشته در کالجی واقع در مونترال دستیاری دندانپزشکی رو به پایان رسوندم از لحاظ شرایط مهاجرت هنوز دارای اقامت دائم نبودم که به ایران برگشتم و به دلایلی ناچار به ماندن در ایران شدم و قصد بازگشت هم ندارم ووام من 11200 دلار بود که به من بخشش خورد و 7200باید بدم سوالم این هست که حالا که من دیگه به کانادا بر نمیگردم آیا بخشش به جای خودش باقی هست و یا اینکه خیر تمام مبلغی رو که وام گرفتم با این شرایط باید برگردونم یا در کل باید بگم آیا بخشش ازتباطی به اقامت دائم داشتن داره یا خیر
پریسا

Post a Comment